" /> Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) - Законопроект на перспективу? Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
 
 
 
    
 
Головна
Новини
Про організацію
Голова УСВА
Публікації
Електронні книги УСВА
Акції
Документи
Нормативні документи
Ветеранські закони
Фотогалерея
Зв`язок
Музей
Реабілітація
Питайте-відповідаємо
Локальні війни
Анонси
Книга вдячності
Організації УСВА
Сайти ветеранів
Фестивалі
Майбутнє України
 


Погода
Погода!


41168347 Відвідувачів
Укрінформ
Міністерство оборони
Боевое Братство
Президент України Офіційне інтернет-представництво
Орденские планки – ветеранам
Урядовий портал
Законопроект на перспективу? Надрукувати Надіслати електронною поштою
Вдови військовослужбовців кадру, запасу та у відставці у своїх листах до редакції запитують, коли буде збільшено розміри пенсій у разі втрати годувальника?
За повідомленням заступника Міністра праці та соціальної політики України В. Мущиніна, у Верховній Раді 8 вересня 2009 року за N9 5108 зареєстровано внесений народним депутатом України А. Гриценком законопроект «Про внесення змін до статті 36 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» (щодо розміру пенсій у разі втрати годувальника).
На сьогодні він обговорюється та погоджується у комітетах та відомствах.
Обґрунтовуючи необхідність внесення змін до 36 статті, народний депутат України в пояснювальній записці відзначає: «У разі смерті особи в період перебування на державній службі призначається пенсія у зв'язку з втратою годувальника на одного непрацездатного члена сім'ї у розмірі 70 відсотків суми заробітної плати померлого, двох і більше членів сім'ї — 90 відсотків. Натомість стосовно військовослужбовців пенсії в разі втрати годувальника призначаються значно менші: 40 відсотків заробітку годувальника на кожного непрацездатного члена сім'ї. В таких же розмірах, незалежно від причини смерті годувальника, обчислюються пенсії членам сімей померлих інвалідів війни та членам родин, до складу яких входять діти, які втратили обох батьків.
Цілком очевидно, що це є несправедливим щодо військовослужбовців, особливо коли йдеться про їх загибель під час виконання службових обов'язків.
Тому законопроект і передбачає встановлення пенсій у разі втрати годувальника в таких розмірах: «...членам сімей військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, які загинули (померли) внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних при захисті Батьківщини, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи або виконанні інших обов'язків військової служби (службових обов'язків) або внаслідок захворювання, пов'язаного з перебуванням на фронті, у партизанських загонах і з'єднаннях та підпільних організаціях і групах, визнаних такими законодавством України, ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи чи участю у бойових діях у мирний час, — 70% грошового забезпечення (заробітної плати) загиблого (померлого) годувальника на одного непрацездатного члена сім'ї. Якщо на утриманні загиблого (померлого) годувальника перебували двоє і більше членів родини, пенсія призначається у розмірі 90% грошового забезпечення (заробітної плати) загиблого (померлого) годувальника, що розподіляється між ними рівними частками. В таких же розмірах, незалежно від причини смерті годувальника, обчислюються пенсії членам сімей померлих інвалідів війни та членам сімей, до складу яких входять діти, які втратили обох батьків».
Так можна посилити соціальний захист сімей померлих військовослужбовців, відновити соціальну справедливість.
Головне науково-експертне управління Верховної Ради України, за словами його керівника В. Борденюка, не заперечуючи необхідності посилення соціального захисту членів сімей військовослужбовців, разом з тим вважає, що у порівнянні з чинною нормою, ця пропозиція збільшує на 10% розмір пенсії на двох осіб, але значно зменшує цей розмір для трьох осіб і більше. Так, згідно з чинною нормою, на 3 осіб пенсія в разі втрати годувальника призначається в розмірі 120% (40%х3), а згідно з законодавчою ініціативою А. Гриценка — призначатиметься у розмірі 90%. Таким чином, запропонована норма не узгоджується зі статтею 22 Конституції України, що не передбачає звуження обсягу існуючих прав громадян.
Окрім цього, законопроект потребує фінансово-економічного обгрунтування щодо джерел покриття додаткових витрат з Державного бюджету.
Тому експерти й запропонували відправити законопроект народного депутата А. Гриценка на доопрацювання з урахуванням зазначених зауважень.
Щоб не допустити звуження обсягу існуючих прав громадян, про яких так турбуються експерти, треба, на мій погляд, внести в нього таку правку: «Якщо на утриманні загиблого (померлого) годувальника перебували двоє і більше непрацездатних членів сім'ї, пенсія призначається у розмірі 45% грошового забезпечення (заробітної плати) загиблого (померлого) годувальника на кожного із них...»
Згідно з частиною 3 статті 27 Бюджетного кодексу України, закони, які впливають на формування дохідної та видаткової частини бюджетів, повинні бути офіційно оприлюднені до 15 серпня року, що передує плановому. В іншому разі, норми законів, що впливають на формування дохідної або видаткової частини бюджетів, застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, наступного після планового.
Тобто, тепер цей законопроект, навіть у разі його ухвалення Верховною Радою цьогоріч, можна буде ввести в дію лише з 1 січня 2012 року.
Володимир Каменецький
Народна армія
 
< Попередня   Наступна >

 

 
 
© 2005-2018, Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
www.usva.org.ua
pressusva@ukr.net
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на usva.org.ua обязательна.
Редакция usva.org.ua может не разделять точку зрения авторов статей
и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.