Головна
Новини
Про організацію
Голова УСВА
Публікації
Електронні книги УСВА
Акції
Документи
Нормативні документи
Ветеранські закони
Фотогалерея
Зв`язок
Музей
Реабілітація
Питайте-відповідаємо
Локальні війни
Анонси
Книга вдячності
Організації УСВА
Сайти ветеранів
Фестивалі
 


Погода
Погода!


34862959 Відвідувачів
Президент України Офіційне інтернет-представництво
Урядовий портал
Укрінформ
Боевое Братство
Орденские планки – ветеранам
Міністерство оборони
Спільний пленум ради ОВУ та колегії МОЗ України Надрукувати Надіслати електронною поштою
РІШЕННЯ спільного пленуму ради Організації' ветеранів України та засідання колегії Міністерства охорони здоров'я України «Про стан і заходи поліпшення медичного обслуговування та медикаментозного забезпечення ветеранів війни, праці, військової служби, інших силових структур, дітей війни, пенсіонерів, громадян похилого віку та жертв нацистських переслідувань в Україні»
ЗАСЛУХАВШИ та обговоривши доповіді заступника голови ради Організації ветеранів України Мойсеевої А.В. та заступника міністра охорони здоров'я України Бідного В. Г. «Про стан і заходи поліпшення медичного обслуговування та медикаментозного забезпечення ветеранів війни, праці, військової служби, інших силових структур, дітей війни, пенсіонерів, громадян похилого віку та жертв нацистських переслідувань в Україні», учасники спільного засідання відзначають, що з врахуванням соціально-економічної ситуації, яка склалася в державі, центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування вживають певні заходи на виконання вимог Конституції України та чинного законодавства щодо поліпшення медичного обслуговування та медикаментозного забезпечення ветеранів та пенсіонерів.
На 01.01.2010 в Україні проживало понад 13 млн. пенсіонерів, в тому числі ветеранів війни 2,4 млн., ветеранів праці 4,6 млн., дітей війни 4,7 млн., ветеранів військової служби 250 тисяч.
В Україні збережено систему госпіталів, госпітальних відділень та палат для ветеранів Великої Вітчизняної війни. Щороку в 32 госпіталях отримують необхідну медичну допомогу понад 140 тис. учасників бойових дій, інвалідів, учасників війни, а у військово- медичних закладах Міністерства оборони України проходять стаціонарне лікування приблизно 38 тисяч ветеранів військової служби.
Затверджено національний перелік ліків, ціни на які підлягають державному регулюванню. За ініціативи ради і при підтримці МОЗ України проведено засідання «круглого столу» на тему: «Медикаментозне забезпечення літніх людей — проблеми та шляхи його вирішення», прийнято відповідне рішення.
З 2010 року діти війни — інваліди отримують медичну допомогу в госпіталях для ветеранів війни.
З огляду на значне постаріння населення, збільшення кількості людей, що вмирають від онкологічних, церебро-судинних та інших хвороб, в системі МОЗ України створено ДП «Інститут паліативної та хоспісної медицини».
Разом з тим, Україна досі не ратифікувала жодної базової конвенції про мінімальні норми соціального забезпечення, не приєдналася до Європейського Кодексу та Конвенції про мінімальні норми соціального забезпечення в частині організації та проведення медичної допомоги.
З 2002 року в Україні немає Державної програми соціально-медичного забезпечення літніх людей. Через недостатнє фінансування з місцевих бюджетів порушується виконання статті 49 Конституції України в частині безоплатної допомоги у державних і комунальних закладах, статей 12, 13, 14, 15 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щодо безоплатного одержання ліків за рецептами лікарів.
Незадовільно виконується постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2007 № 680 в частині фінансування госпіталів, госпітальних відділень та палат, на придбання медикаментів та харчування. В першу чергу це стосується Рівненського, Полтавських, Одеського, Львівського госпіталів. Вкрай незадовільним залишається фінансування відділень та палат для ветеранів війни в міських та районних лікарнях майже в усіх областях. Досі відсутні госпіталі для ветеранів війни в Київській та Івано-Франківській областях.
Невирішеними лишаються питання організації та надання офтальмологічної допомоги. Лише в Одеському обласному очному госпіталі, Українському державному медико-соціальному центрі ветеранів війни та Вінницькому обласному госпіталі для інвалідів війни проводяться хірургічні втручання. Не виконано пункт 9 Плану дій щодо поліпшення життєзабезпечення ветеранів війни на 2007—2010 роки (розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2007року № 731 -р) щодо надання Одеському очному госпіталю для ветеранів війни статусу Всеукраїнського.
Втрачено контроль за ціноутворенням на медикаменти. Останні роки індекси споживчих цін на фармацевтичну продукцію, включаючи вітчизняну, зросли майже удвічі (антибіотики, судинорозширювальні засоби, вітаміни тощо).
Дані ветеранських організацій свідчать про те, що залишаються значні черги на забезпечення слуховими апаратами. Так, у Чернігівській області 2009 року ветерани війни отримали 94 слухових апарати, а черга — 2100 осіб. В Луганській, Сумській, Харківській областях потреби ветеранів у слухових апаратах задовольняються від 5 до 15%, а у Житомирській області 2010 року не було видано жодного слухового апарата. Аналогічна ситуація з протезуванням ротової порожнини. Так, в Луганській області протезовано 1489 ветеранів, черга —9.220 осіб, відповідно у Херсонській 2263—4151, Тернопільській 2049— 6.914, Київській 1452—5.807 тощо. Дуже повільно впроваджуються нові технології протезування, наприклад імплантація зубів.
Виключно важливою є потреба у поліпшенні забезпечення кардіостимуляторами, ендопротезами суглобів, штучними кришталиками та іншими імплантантами. Для прикладу: у Чернігівській області 2009 року штучні кришталики імплантовано 8-ми ветеранам, у І півріччі 2010р. — 12-ти ветеранам, а потребують імплантації 813 ветеранів.
Гострою залишається проблема санаторного оздоровлення. За рік в санаторіях Міністерства праці та соціальної політики України оздоровлюється всього 60-80 тис. ветеранів, головним чином — інваліди. Міністерством оборони України 2009 року безкоштовними путівками забезпечено лише 4 655 ветеранів.
Потребує подальшого розвитку паліативна та хоспісна допомога літнім людям.
Пленум ради Організації ветеранів України та колегія Міністерства охорони здоров'я України постановляють:
1. Вважати, що нинішній стан медичного обслуговування та медикаментозного забезпечення ветеранів війни, праці, військової служби, інших силових структур, дітей війни, пенсіонерів, громадян похилого віку та жертв нацистських переслідувань є недостатнім та таким, який потребує кардинальних змін з виходом на принципово вищий рівень.
2. Звернутися до Президента України Януко- вича В.Ф., Голови Верховної Ради України Литвина В.М., Прем'єр-міністра України Азарова М.Я. щодо прийняття невідкладних заходів для:
передбачення в проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 р.», обласних, районних та міських бюджєтахзбільшениявидатків на функціонування медичних закладів, в першу чергу на медикаментозне забезпечення;
внесення змін до Закону України «Про прожитковий мінімум» та постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.2000 № 656 щодо збільшення мінімального набору ліків та відповідних витрат;
продовження дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.09.2007 №731-р «Про затвердження плану дій щодо поліпшення життєзабезпечення ветеранів війни на 2007—2010 роки» на 2011—2013 роки;
доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2007 № 680 в частині фінансування госпіталів, госпітальних відділень та палат на придбання медикаментів та харчування для дітей війни — інвалідів;
надання Одеському обласному очному госпіталю для ветеранів війни статусу Всеукраїнського очного госпіталю ветеранів війни;
недопущення прийняття нових законодавчих та підзаконних актів, що суперечать статті 22 Конституції України.
3. Просити голову Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голів обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій:
узяти під свій патронат госпіталі, госпітальні відділення для ветеранів війни та здійснити невідкладні заходи щодо поліпшення їх діяльності;
для покращання медичного та соціального обслуговування ветеранів війни розглянути питання стосовно відновлення роботи координаційних рад щодо забезпечення медичною допомогою відповідної категорії громадян.
4. Міністерству охорони здоров'я України: спільно з Київською міською держадміністрацією розглянути питання про виділення приміщення для створення клінічної бази для ДП «Інститут паліативної та хоспісної медицини»:
розглянути питання щодо можливості залучення на волонтерських засадах студентів вищих медичних навчальних закладів та коледжів по догляду за хворими, прикутими до ліжка;
спільно з Міністерством праці та соціальної політики України розглянути питання щодо можливості створення умов для забезпечення тривалого перебування одиноких важкохворих ветеранів війни, їх медичного і соціального обслуговування;
вивчити та при необхідності розповсюдити досвід Луганської обласної та Київської міської держадміністрацій щодо відкриття в лікувальних установах комунальних аптек замість приватних;
спільно із ЗАТ «Укрпрофоздоровниця» розглянути питання щодо можливості створення на базі дочірнього підприємства клінічного санаторію «Жовтень» Всеукраїнського реабілітаційного Центру ветеранів з відповідним фінансуванням;
спільно з Державним Комітетом телебачення та радіомовлення України створити програми з навчання населення з питань профілактики та лікування хвороб, найбільш розповсюджених серед літніх людей;
в установленому порядку заборонити рекламу ліків та предметів медичного призначення через засоби масової інформації.
5. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій:
в установленому порядку вийти з пропозицією щодо передбачення в місцевих бюджетах на 2011р. видатків на фінансування госпіталів, госпітальних відділень, палат для ветеранів війни, згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2007р. № 680, а також видатків на виконання статей 12, 13, 14, 15 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
розробити конкретні заходи щодо забезпечення ветеранів війни, які лікуються в госпіталях, необхідним протезуванням (зубо-, слухопротезування), хірургічним втручанням на очах тощо;
продовжити роботу у створенні мережі соціальних, ветеранських аптек, в яких вітчизняні ліки продаються за задекларованими заводами-виробниками оптово-відпускними цінами з урахуванням норм постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 № 955;
протягом першого півріччя 2011 року зробити відповідні розрахунки і внести пропозиції в місцеві органи влади щодо реорганізації системи надання медичної допомоги в госпіталях, враховуючи досвід роботи Вінницького обласного госпіталю для інвалідів війни;
тримати під постійним контролем питання щодо медичного обслуговування та медикаментозного забезпечення, дотримання належного стану функціонування палат ветеранів війни в усіх лікувально-профілактичних закладах;
протягом першого півріччя 2011 року в кожному обласному, районному центрі і у містах на базі існуючих лікувально-профілактичних закладів відкрити відділення (палати) паліативної та хоспісної медицини для довгострокового перебування хронічних та невиліковних хворих.
6. Головам рад Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських організацій ветеранів спільно з міністром охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальниками управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій до квітня 2011р. провести спільне засідання пленуму Організації ветеранів та колегії «Про стан і заходи поліпшення медичного обслуговування та медикаментозного забезпечення ветеранів війни, праці, військової служби, інших силових структур, дітей війни, пенсіонерів, громадян похилого віку та жертв нацистських переслідувань». Рішення спільного засідання направити Міністерству охорони здоров'я України та раді Організації ветеранів України.
7. Рекомендувати голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій спільно з профспілковими (за домовленістю) та ветеранськими організаціями взяти актину участь у підготовці та прийнятті Регіональних угод між облдержадміністраціями, профспілками, роботодавцями, а також колективних договорів між адміністраціями та профспілками з питань со- ціально-медичного забезпечення ветеранів — колишніх працівників різних закладів, установ та підприємств.
8. Рекомендувати головам Київської та Івано- Франківської обласних держадміністрацій, начальникам управлінь охорони здоров'я Київської та Івано-Франківської обласних держадміністрацій вивчити питання про відкриття на території Київської та Івано-Франківської областей госпіталів для ветеранів Великої Вітчизняної війни.
9. Рекомендувати Міністерству оборони України, Міністерству внутрішніх справ України, Службі безпеки України передбачити відповідні кошти на медичне обслуговування, медикаментозне забезпечення та санаторно-курортне лікування ветеранів.
Текст рішення опублікувати в газеті «Ветеран України» та в газеті Міністерства охорони здоров'я України.
Контроль за виконанням рішення покласти на заступника голови ради Організації ветеранів України Мойсееву А. В. та заступника міністра охорони здоров'я України Бідного В. Г.
Голова ради Організації ветеранів України,
народний депутат України
П. С. ЦИБЕНКО,
міністр охорони здоров'я України
3. М. МИТНИК.

 
< Попередня   Наступна >

 

 
 
© 2005-2018, Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
www.usva.org.ua
pressusva@ukr.net
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на usva.org.ua обязательна.
Редакция usva.org.ua может не разделять точку зрения авторов статей
и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.


Украинская Баннерная Сеть
Защитники родины - Сайт о русских солдатах. Сервис авто регистрации в
каталогах, статьи про раскрутку сайтов, web дизайн, flash,
photoshop, хостинг, рассылки; форум, баннерная сеть, каталог
сайтов, услуги продвижения и рекламы сайтов