" /> Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) - Українські «Муромці» Росії Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
 
 
 
    
 
Головна
Новини
Про організацію
Голова УСВА
Публікації
Електронні книги УСВА
Акції
Документи
Нормативні документи
Ветеранські закони
Фотогалерея
Зв`язок
Музей
Реабілітація
Питайте-відповідаємо
Локальні війни
Анонси
Книга вдячності
Організації УСВА
Сайти ветеранів
Фестивалі
Майбутнє України
 


Погода
Погода!


40989156 Відвідувачів
Міністерство оборони
Боевое Братство
Президент України Офіційне інтернет-представництво
Укрінформ
Орденские планки – ветеранам
Урядовий портал
Українські «Муромці» Росії Надрукувати Надіслати електронною поштою
Штампом ще радянських часів залишається твердження про технічну відсталість російської армії у Першій світовій війні. Насправді повітряний флот Російської імперії на початок бойових дій налічував 244 аероплани і був найчисленнішим серед воюючих країн. Та на відміну від Німеччини, де зробили ставку на потужні дирижаблі, які виявилися легкою мішенню для кулеметів і гармат, основою військово-повітряних сил Росії були літаки.
Не менш красномовно, що коли в роки Другої світової кращі радянські аси воювали на американських і англійських винищувачах, то в Першу світову союзники закуповували в Росії гідролітаки українського конструктора Григоровича, а ескадра перших в історії авіації важких бомбардувальників, створених киянином Сікорським, ще довго була недосяжною мрією всіх армій світу.
Варто нагадати, що спроба створити перші російські аероплани у військовому центрі повітроплавання під Петербургом завершилася повним конфузом — серед майже десятка так званих гатчинських конструкцій жодна(!) не змогла піднятись у повітря. Тож для налагодження виробництва вітчизняних літаків, які ще потрібно було сконструювати, до тодішньої російської столиці довелося запросити принаймні десяток уже знаних авіаконструкторів із Києва, яких очолив Ігор Сікорський.
Створені ними надпотужні чотиримоторні аероплани, які заслужено вважають першими повітряними кораблями, прийнято називати «Іллями Муромцями». Однак на відміну від первістка цієї серії літаків, який справді мав це ім’я, базовим для всіх гігантів став значно досконаліший наступник трохи менших розмірів, однак із потужнішими двигунами. Саме на «Кораблі Київському», як його офіційно іменували, було встановлено низку світових рекордів, а з початком війни літак озброїли та відправили на фронт. Побудований до того часу ще один його «близнюк» та менш досконалий «Ілля Муромець» становили «ескадру повітряних кораблів» — перший у світі загін стратегічної авіації.
18-31.jpg

Загалом за роки війни було випущено не менш як 80 літаків-гігантів, розміри яких вражають донині: вага — до 4,2 тонн, розмах крил — від 24 до 34,5 м, висота польоту — до 3,5 км, час безперервного перебування у повітрі — до 6,5 години, швидкість — до 130 км/год. На найдосконалішому «Кораблі Київському», створеному в 1917 році, вдалося досягти рекордної висоти 5200 м. Як було вказано в офіційному звіті екіпажу, підйом довелося припинити не з технічних причин, а через кисневий голод, що призвів до запаморочення пілотів. До речі, цей рекорд було встановлено з вантажем 1340 кг, хоч стандартна вантажопідйомність гіганта становила 115 пудів (1,9 тонни).
Завдяки цьому саме літаки Сікорського слід вважати першими летючими фортецями, адже на борту «Кораблів Київських» встановлювали 6—8 кулеметів, що забезпечувало обстріл довкола повітряного корабля і ведення вогню по наземних цілях.
Головним завданням стратегічної авіації були бомбардування і далека розвідка. Найбільша авіабомба тих часів, творіння київського авіаконструктора, важила 40 пудів (656 кг), хоч на практиці зазвичай використовували боєприпаси вагою 15 і 5 пудів і менші, які були особливо ефективні в ударах по кавалерійських частинах супротивника.
Матаріали підготував Віктор ШПАК,
"Урядовий кур'єр"
(ілюстрації надано автором

22.12.2014
 
< Попередня   Наступна >

 

 
 
© 2005-2018, Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
www.usva.org.ua
pressusva@ukr.net
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на usva.org.ua обязательна.
Редакция usva.org.ua может не разделять точку зрения авторов статей
и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.