Головна
Новини
Про організацію
Голова УСВА
Публікації
Електронні книги УСВА
Акції
Документи
Нормативні документи
Ветеранські закони
Фотогалерея
Зв`язок
Музей
Реабілітація
Питайте-відповідаємо
Локальні війни
Анонси
Книга вдячності
Організації УСВА
Сайти ветеранів
 


Погода
Погода!


17411263 Відвідувачів
Президент України Офіційне інтернет-представництво
Укрінформ
Урядовий портал
Міністерство оборони
Орденские планки – ветеранам
Боевое Братство
На захисті соціальних прав ветеранів війни Надрукувати Надіслати електронною поштою
usva_logo.jpgПрем`єр-міністру України
Гройсману В. Б.
Віце-прем`єр-міністру-міністру  
регіонального розвитку ,будівництва  
та ЖКГ України
Зубку Г. Г.
Шановний Володимире Борисовичу!
До мене, як до голови Української Спілки ветеранів афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) надходять чисельні звернення від ветеранів війни та членів сімей учасників бойових дій стосовно фактичного скасування пільг ветеранам війни при встановленні невиправдано високих житлово-комунальних тарифів, які до того ж необґрунтовано підвищуються організаціями, які нараховують і оформлюють відповідні платіжні документи.
Указом Президента України від 16 лютого 2017 року за № 37/2017 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 лютого 2017 року «Про невідкладні заходи з нейтралізації загроз енергетичній безпеці України та посилення захисту критичної інфраструктури».  
Пункт 3, підпункт 9 рішення РНБО встановлює, що  Кабінету Міністрів України доручено разом із Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, НЕВІДКЛАДНО, «вивчити об'єктивність, економічну та соціальну обґрунтованість встановлених тарифів на енергоносії, електроенергію, житлово-комунальні послуги та вдосконалити механізми державного регулювання діяльності у цій сфері, а також поінформувати населення про результати цієї роботи».
Прошу Вас, у процесі виконання названого рішення РНБО, особливу увагу звернути на державне регулювання соціального захисту  ветеранів війни. Змінами до Бюджетного Кодексу України та інших нормативно-правових актів, прийнятими у грудні 2016 року, реалізація практично усіх пільг ветеранам війни покладена на місцеві бюджети.
Практика показує, що керівники органів місцевого самоврядування, керівники виконавчої влади в областях і районах, містах, керівники комунальних
та приватних енергопідприємств, ЖКГ розглядають названі зміни не як обов`язок виконувати вимоги Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а як своє право, на власний розсуд, одні вимоги виконувати, інші ні, як своє право на власну користь інтерпретувати положення законів та підзаконних нормативно-правових актів. Наводимо приклад однієї з теплопостачальних організацій Києва. Інвалід війни І групи, дружина, двоє малолітніх дітей, мешкають у квартирі площею 100,70 кв.м. Пільга як інваліду війни І групи складає 100 % на 4 особи. Пільгова площа (за нормами споживання) - 94,5 кв.м. Є загальнобудинковий лічильник, лічильники тепла в частині квартир. У квартирі лічильника немає. Об`єм спожитого тепла, використаного  квартирами з лічильниками, відняли від загальнобудинкового. Рештку розподілили між квартирами, що не мають лічильників. В результаті на квартиру  визначено фактичне споживання в розмірі 3,03218 Гкал теплової енергії  за грудень 2016 р. та 3,60444 Гкал за січень 2017 року.
При пільговій площі 94,5 кв. м пільговий обсяг тепла має складати: 94,5 кв.м х 0.0548 Гкал/кв.м (тариф за соціальною нормою)=5,1786 Гкал,  що перевищує   обсяг спожитого  тепла за кожен окремий місяць.
Однак суму до сплати визначено за формулою:  94,5 (пільгова площа) х 0.0548 (тариф за Гкал/кв.м [соціальна норма]) х 0.41(Кі, коефіцієнт, що враховує відхилення фактичної температури зовнішнього повітря та тривалості опалювального сезону, з пдв) = 2123 Гкал (об`єм пільги в Гкал) .3,03218 – 2,123 = 0,90918 Гкал до сплати. 0,90918Гкал х 1106,98 грн/Гкал = 1006,44 грн до сплати за грудень 2016р. За такою самою формулою -  1639,72 грн. за січень 2017 року.
Відповідно до  Правил надання послуг з централізованого опалення,  Кі -коефіцієнт, що враховує відхилення фактичної температури зовнішнього повітря та тривалості опалювального сезону від врахованих під час розрахунку діючого тарифу в поточному місяці. Слід зазначити, що застосування коефіцієнту Кі встановлено у розділі «Особливості нарахування (визначення) плати за послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії» згаданих Правил. Відповідно до  Постанови НКРЕ  встановлено тарифи на послуги, що надаються теплопостачальником з централізованого опалення: – для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії -1106,98 грн./Гкал (з податком на додану вартість); – для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії – 32,97 грн. за 1 кв.м за місяць протягом періоду надання послуги з централізованого опалення (з податком на додану вартість...). У надісланій квитанції наведений саме тариф 1106,98 грн./Гкал, а отже теплопостачальник застосовує до інваліда війни, як споживача, тариф «для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової  енергії».Тобто, постачальник послуг визнає інваліда-пільговика абонентом житлового будинку з будинковим (або квартирним) приладом обліку теплової енергії, адже застосовує відповідний тариф. Розділ Правил «Особливості нарахування (визначення) плати за послугу з централізованого опалення для населення (фізичних осіб) у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії», виходячи із його назви, у даному випадку застосовуватися жодним чином не може.
Згідно розділу «Порядок надання послуг», пункту 12 Правил, у разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показаннями пропорційно опалюваній площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу) за умови здійснення власником, балансоутримувачем будинку та/або виконавцем заходів з утеплення місць загального користування будинку. Тобто,у випадку наявності будинкового засобу обліку, для нарахування плати за послуги має значення лише показання приладу обліку та площа  квартири (у відношенні до загальної площі будинку із врахуванням місць загального користування). Ані тривалість опалювального періоду, ані температура атмосферного повітря на вартість послуг не впливають, а застосування коефіцієнту Кі чи будь-яких інших коефіцієнтів у порядку розрахунків не передбачено.
Таким чином, застосування коефіцієнта Кі при нарахуванні за послуги теплопостачання у будинках, де є загально-будинковий лічильник, а в квартирі інваліда війни – пільговика лічильника немає, є  не обґрунтованим. Застосування коефіцієнту має наслідком лише зменшення реального розміру пільги інваліда війни  з 94,5 % (враховуючи пільги в межах норми) до 60%. Навіть з врахуванням плати за 6,2 кв. м понаднормової площі, а також опалення місць загального користування без врахування пільг, сума до сплати мала б бути максимум 500-600 грн. за грудень 2016 року, 700-800 грн за січень 2017 року. А нараховано  відповідно – 1006 грн.  та 1639грн.
Тобто, маємо наступну ситуацію. Теплопостачальник поставив у будинок певний обсяг теплоенергії, яка порахована лічильником. За неї буде отримана плата. частина плати за теплоенергію, використану пільговиками, має бути відшкодована коштами місцевого бюджету, але шляхом протиправного застосування коефіцієнту Кі (0,41) частка, яку має сплачувати інвалід війни – пільговик, штучно збільшується на 41%, а частка відшкодування з місцевого бюджету відповідно змешується.
Виходить, що маніпуляція окремими пунктами підзаконних  нормативно-правових актів зводить нанівець положення Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», що протирічить Конституції України.
Також хочу звернути увагу на некоректність зниження пільгових норм споживання для пільговиків, які мають вступити в дію з 1 травня 2017 року. Попередні норми визначалися на підставі необхідного мінімуму, виходячи в першу чергу із санітарних вимог. А той факт, що середня норма споживання в країні виявилася нижчою від пільгової, викликаний перш за все зниженням  рівня грошових доходів громадян, і відповідно вони змушені економити і на власних енерговитратах. Тому не може бути підставою для зменшення пільгових норм.
Просимо Вас, шановний Володимире Борисовичу, з метою запобігання порушенням прав ветеранів війни у соціальній сфері, дати доручення підготувати відповідний нормативний акт, яким заборонити зниження норм споживання для ветеранів війни та встановити справедливі, рівні правила розрахунків для господарів, яким постачальник послуг досі не встановив лічильники.

З повагою,
голова УСВА
С. В. ЧЕРВОНОПИСЬКИЙ.
 
< Попередня   Наступна >

 

 
 
© 2005-2017, Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
www.usva.org.ua
pressusva@ukr.net
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на usva.org.ua обязательна.
Редакция usva.org.ua может не разделять точку зрения авторов статей
и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.


Украинская Баннерная Сеть
Защитники родины - Сайт о русских солдатах. Rambler's Top100 Rambler's Top100 Сервис авто регистрации в
каталогах, статьи про раскрутку сайтов, web дизайн, flash,
photoshop, хостинг, рассылки; форум, баннерная сеть, каталог
сайтов, услуги продвижения и рекламы сайтов