" /> Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) - Ветеран АТО не має воювати з кожним водієм»: говоримо про пільговий проїзд Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
 
 
 
    
 
Головна
Новини
Про організацію
Голова УСВА
Публікації
Електронні книги УСВА
Акції
Документи
Нормативні документи
Ветеранські закони
Фотогалерея
Зв`язок
Музей
Реабілітація
Питайте-відповідаємо
Локальні війни
Анонси
Книга вдячності
Організації УСВА
Сайти ветеранів
Фестивалі
Майбутнє України
 


Погода
Погода!
fest-logo.jpg


41032632 Відвідувачів
Боевое Братство
Президент України Офіційне інтернет-представництво
Урядовий портал
Міністерство оборони
Укрінформ
Орденские планки – ветеранам
Ветеран АТО не має воювати з кожним водієм»: говоримо про пільговий проїзд Надрукувати Надіслати електронною поштою
unnamed_1_4_10.jpg    Як ветерани можуть користуватися правом на безоплатний проїзд і що робити, коли водій відмовляє у пільговому проїзді?
    Про те, які права мають ветерани на проїзд у громадському транспорті, у студії говоримо із Владиславом Альохіним, завідувачем сектору інформаційно-аналітичної роботи Державної служби України в справах ветеранів війни та учасників АТО, а також із ветеранами АТО Леонтієм Козаківським та Володимиром Скоробагатьком, які розповіли про свій досвід користування законним правом безкоштовного проїзду.
     Лариса Денисенко: На які права відповідно до законодавства можуть претендувати ветерани АТО? Про що потрібно знати?
     Владислав Альохін: На сьогодні законодавець дав закон «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» в якому закріплено, які особи належать до категорії учасників бойових дій і якими пільгами вони користуються. Третій розділ (пункт 7) цього закону визначає пільги ветеранам війни та гарантії їх соціального захисту. У цих пільгах і є норма на безоплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту, автомобільним транспортом загального користування у сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських та міжміських маршрутів, у тому числі внутрішньорайонних, міжобласних, незалежно від відстані та місця проживання цих осіб.
     Ірина Славінська: Наскільки характерна проблема із цим безкоштовним проїздом? Чи можна говорити, що перевізники системно порушують це право?
     Владислав Альохін:
Я би не казав, що проблема носить масовий характер. Але судячи зі звернень, які надходять до служби, такі випадки трапляються. Чомусь більше звернень зі східних областей. Ми на них реагуємо, звертаємось до місцевих адміністрацій, до Укртрансбезпеки в областях, щоб вирішувати ці питання та звернення. Є конкретний випадок із компанією «GUNSEL Group». Ми отримали звернення, що вона відмовляється брати учасників АТО на міжобласні сполучення, як результат — голова нашої служби звернувся до директора цієї компанії, вони передивилися своє бачення, пішли нам назустріч і навіть організували акцію: на період літніх канікул возити дітей учасників АТО зі знижкою 50%.
     Ірина Славінська: Леонтію та Володимире, розкажіть про ваш досвід.
     Леонтій Козаківський:
В маршрутном такси водители постоянно сразу говорят: «у нас лимит исчерпан — два человека». Все. Был случай (3-й маршрут, Соломенский район) ехали с товарищем, не успел достать удостоверение — пошли оскорбления от контролера: «развелось тут вас» и в таком плане. В маршрутках уже устал ругаться и что-то доказывать. Конечно, не всем, но почти через раз такое отношение есть.
     Володимир Скоробагатько: Я хочу добавить, что в Киеве более-менее порядок с перевозчиками навели, а в областях вообще кошмар. Местные перевозчики берут только по одному участнику боевых действий и одного-двух пенсионеров. И больше никого не берут, говорят: «автобус никуда не поедет, пока он не выйдет, дальше не повезу никого». Публика начинает возмущаться, не в нашу сторону, а потому что им нужно ехать по своим делам, из-за этого и начинаются конфликты. Иногда бывает не сдерживаются участники боевых действий, занимаются рукоприкладством (люди контуженые и нервная система нарушена), ведь есть люди, которые понимают и молчат, но некоторые не понимают даже то, почему мы там на востоке находились.
      Лариса Денисенко: Владиславе, як ви вважаєте, як можна загалом змінити такі політики перевізників? Адже є і приклади людей, які самі вирішують перевозити безкоштовно, не зважаючи, що їм не дають компенсацій.
     Владислав Альохін:
Якщо вам відомо про порушення закону персоналом якоїсь із станцій по продажу квитків учасникам АТО, перед зверненням до каси знайдіть хоча б одного свідка. Потім у його присутності поцікавтесь у касира наявністю вільних місць на потрібний вам рейс, тільки після цього, якщо вільні місця є, діставайте посвідчення УБД і просіть надати вам безкоштовний квиток. Якщо в касі з будь-яких причин вам у цьому відмовлено, викликайте адміністрацію станції і черговий наряд поліції. Поліція на вашу вимогу повинна скласти адміністративний протокол про порушення закону посадовими особами станції, який маєте підписати ви та ваш свідок.
     За таким же алгоритмом потрібно діяти, якщо учасника бойових дій не допускає до салону водій. Але в такому випаду поліція складає два протоколи: на водія і підприємство, від якого він працює.
     Ірина Славінська: До розмови телефоном долучаємо Олександра Балуєва, директора ТОВ «Автолайн». Які проблеми виникають із перевезенням ветеранів АТО, як компанія їх вирішує і яка ваша позиція загалом?
     Скільки пільговиків є, стільки і мають перевозити, обмежень за кількістю нема
     Олександр Балуєв
: Дійсно, буває так, що проблеми виникають. Але ми їх уникаємо. У Вишгородському районі ми перевозимо сьогодні всіх воїнів АТО, людей, які брали участь у бойових діях на сході країни. Але бувають окремі випадки і люди, які користуються нашим транспортом, висловлюють незадоволення щодо поведінки водія. Але ми намагаємось уникати таких ситуацій, проводимо окремі бесіди з водіями.
     Лариса Денисенко: А ви ухвалювали спільну позицію, як чинити всім водіям?
     Олександр Балуєв:
У нас це виконується за замовчуванням, напевно, це така тема, про яку і говорити не треба, бо це люди, які захищають нашу країну на сході. Ми повинні перевозити їх безкоштовно, що ми і робимо. Ви знаєте, що є проблематика з приводу компенсацій і, напевно, всім перевізникам держава не компенсує. Але ми прийняли рішення перевозити всіх, а відшкодування… ми вже цю тематику не піднімаємо.
 
 
     Ірина Славінська: І в нас є дзвінок від слухачки.
     Надія (м. Краматорськ):
У нас идет постоянное повышении тарифов на проезд в городе, и водители постоянно требуют, чтобы тариф на проезд повысили. Но ведь их никто никогда не контролировал! А на бесплотные проезды у нас только два человека — больше не положено на любую маршрутку. И никто не контролирует, говорят, что так положено.
     Владислав Альохін: Я тримаю в руках витяг з однієї із маршруток Києва з правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, і тут йдеться про те, що право безкоштовного проїзду на таксомоторних маршрутках за один рейс при наявності відповідного посвідчення мають пасажири, яким надано право безкоштовного проїзду в міському громадському транспорті згідно чинного законодавства України, одне місце в автобусі, два місця в автобусі класу А типу «Богдан». Обслуговує даний маршрут ПП Аків. Коли ми зателефонували в КМДА, нам відповіли, що такий перевізник ліцензію не отримував і такого на маршруті нема. Можливо, тут ще є проблема в тому, що працюють перевізники, які не мають ліцензії.
     Ірина Славінська: У нас на зв’язку ветеран Андрій Ільченко.
     Андрій Ільченко:
Я принял одно решение: если на лобовом стекле будет висеть флажок Украины, то я с удовольствием проеду на этой маршрутке, покажу удостоверение УБД и проеду бесплатно. И хочу обратиться ко всем предприятиям, у которых на линии есть маршрутки: ребята, вы живете в Украине, соблюдайте законы Украины, а там точно написано, что льготный проезд — это не два места, а сколько нужно.
     Лариса Денисенко: Чи можна через судові інстанції чи іншими методами покарати перевізників, які недобросовісно виконуються свої зобов’язання?
     Владислав Альохін:
Як варіант, окрім поліції можна звертатись до Укртрансбезпеки, представництва є у областях. У разі безпідставної відмови у безкоштовному проїзді пишеться скарга до Укртрансбезпеки тієї чи іншої області. Зразок скарги можна подивитися на сайті Державної служби у справах ветеранів війни та учасників АТО. Там є пам’ятка ветеранам АТО, яка постійно оновлюється залежно від того, які вносяться зміни і є зразок цієї скарги.
     Ірина Славінська: І в нас на зв’язку є слухач.
     Костянтин (Бровари):
Я хочу додати, що учасник бойових дій не має боротися і воювати з кожним водієм. Виходить якийсь кошмар. На державному рівні мають бути вирішені питання, наприклад, грошової компенсації, бо інакше це не вирішення а постійне зіштовхування лобами, а головна першопричина сидить і бездіє наверху. Я звертався в Уктрансбезпеку — і нуль відповідей, в поліцію так само — нуль. Зате надіслали мені купу листів, як вони відфутболювали скаргу від одного до іншого.
     Ірина Славінська: А протокол пробували складати, можливо, в судовому порядку захищати ваші права?
     Костянтин: Викликав поліцію, складали протокол і все. Відповіді нульові, зі стелі: «ви молодець, ми з вами, ми переможемо, давайте далі!»
     Лариса Денисенко: Можливо, раціональніший варіант — просто платити людям, а не давати цю пільгу? Робити монетизацію пільг?
     Владислав Альохін:
Дійсно, питання монетизації піднімається на всіх рівнях, і в комітетах ВРУ, на засіданнях Кабміну. Нещодавно на засіданні Ради регіонального розвиту під головуванням президента міністр соціальної політики Андрій Рева також піднімав питання монетизації, де зазначав що держава за весь цей час взяла на себе надмірні зобов’язання, тому як вихід є монетизація — грошова компенсація кожному пільговику.
     Учасники АТО не мають принижуватись і просити щоб їх пустили і перевезли з одного населеного пункту в інший
     Монетизація може бути компенсована в різних моделях, можна витрачати гроші в межах пільги, проїзду, якщо пільговик не має потреби на пільговий проїзд, він може за ці кошти придбати ліки чи продукти або ж може отримати готівкою зекономлений залишок. У Львівській області буде здійснений експеримент із монетизації пільг, з 2018 року планують запроваджувати проект по всій Україні.
     Лариса Денисенко: Якби замість пільг була монетизація, вам було б зручніше?
     Леонтій Козаківський: Думаю, что да. Что-то добиваться — это же до больницы доводит иди до тюрьмы, а так бы было эффективней.
     Ірина Славінська: До нас знову додзвонився слухач.
     Микола (Київ):
Я «афганець» і на мій погляд, яку б компенсацію не запропонували, вона ніколи не покриє тих витрат. Є і інші пільги, вони ніколи з урахуванням галопуючої інфляції не будуть на той момент, коли це буде досліджуватись, покривати ті витрати, якими будемо навіть користуватися. Остаточно відомо, що певна частина взагалі цим не скористається, тому ніхто на це не йде.
     Владислав Альохін: Мабуть, недарма монетизацію запроваджують у Львівській області, щоб подивитися, як це буде працювати, які виникатимуть проблеми у ході реалізації проекту і тоді вже підраховувати, робити висновки і запроваджувати в нашій державі.
     Володимир Скоробагатько: У каждого человека свои проблемы, некоторые не ездят в транспорте, значит им лучше получить денежную компенсацию, а кто-то работает и ездит. Мне интересно, как они будут считать, сколько раз я должен сесть на транспорт и на какой. Посмотрим, как это пройдет во Львове.
     Ірина Славінська: У нас ще один дзвінок від слухача.
     Антон (Харків):
Я участник боевых действий. Хотел бы поставить вопрос: я обратился на автостанции как участник боевых действий, чтобы получить льготный проезд. Мне диспетчер сказал, что УБД бесплатно обеспечен проезд согласно всем нашим законом, сказали обратиться к водителю. Я обратился, а водитель сказал, что у него все места льготников заняты, и чтобы я ожидал следующий автобус.
     Владислав Альохін: Якщо вам відмовляють у пільговому проїзді, уточніть назву та контактні дані перевізника, прізвище, ім’я та по-батькові водія, запишіть номер транспортного засобу, дату, час і маршрут — якомога більше інформації. Знову повторюю що є пам’ятка ветеранам АТО. І там є телефони гарячих ліній Укратрансбезпеки за всіма областями, є телефон гарячої лінії служби: 281-08-48, 281- 08-38.
gromadske.jpg
 
< Попередня   Наступна >

 

 
 
© 2005-2018, Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
www.usva.org.ua
pressusva@ukr.net
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на usva.org.ua обязательна.
Редакция usva.org.ua может не разделять точку зрения авторов статей
и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.