Головна
Новини
Про організацію
Голова УСВА
Публікації
Електронні книги УСВА
Акції
Документи
Нормативні документи
Ветеранські закони
Фотогалерея
Зв`язок
Музей
Реабілітація
Питайте-відповідаємо
Локальні війни
Анонси
Книга вдячності
Організації УСВА
Сайти ветеранів
 


Погода
Погода!


21186618 Відвідувачів
Міністерство оборони
Президент України Офіційне інтернет-представництво
Орденские планки – ветеранам
Урядовий портал
Боевое Братство
Укрінформ
Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) Надрукувати Надіслати електронною поштою
usva_logo.jpgВ єдності – наша сила!
Форум ветеранів – 2018

В 80-ти роки  минулого століття нове покоління ветеранів війни поверталося з воєн, про які радянському народові було зовсім невідомо. Напівтаємно ховали загиблих воїнів, утаємничували обставини їх загибелі.  Родини загиблих воїнів не отримували належної компенсації і уваги влади. Важко було пояснювати походження поранень і бойових нагород тим, хто повернувся з місць виконання інтернаціонального обов’язку. Байдужі чиновники не могли і не бажали розуміти синів Батьківщини, які повернулися з пекла боїв на чужині. Лише одиниці добивалися справедливості. Життя вимагало об’єднання зусиль ветеранів у боротьбі за гідне ставлення до ратної праці і свої соціальні права.
В обласних центрах, великих містах України розпочалося стихійне виникнення і початок діяльності рад воїнів запасу, до яких на правах секцій входили воїни-інтернаціоналісти, а також самостійних клубів, об’єднань, рад учасників подій в Афганістані.  Офіційне їх визнання як громадських структур розпочалося тільки у другій половині 80-х років. Перші, визнані владою, ради воїнів-інтернаціоналістів було створено у Дніпропетровській та Полтавській областях,  Києві,  Черкасах, Чернівцях  і  Чернігові.  
У червні 1988 року в Севастополі було  проведено  республіканський збір молодих воїнів запасу, на якому доти розрізнені спілки воїнів запасу та воїнів-інтернаціоналістів були об’єднані в Республіканську раду воїнів запасу, яку очолив С. Червонописький.
На середину 1989 року в Україні вже діяло майже 200 об’єднань воїнів-інтернаціоналістів, а слова «інтернаціональний обов’язок» стали звичними для свідомого сприйняття громадськістю.  
Згодом 25 червня 1990 року відбулася установча Конференція Спілки воїнів-інтернаціоналістів України (СВІУ). Ця дата й стала стартовою відміткою для становлення і  організаційного росту міцного організованого «афганського» руху в Україні, який об’єднав представників усіх категорій воїнів-інтернаціоналістів, а у подальшому прийняв до своїх багатотисячних лав ще й учасників міжнародних операцій з підтримці миру та безпеки, а зараз плідно співпрацює з сучасними захисниками незалежності і територіальної цілісності України.
Після проголошення Україною незалежності 24-26 жовтня 1991 року, ІІ позачергова конференція СВІУ надала організації нову сучасну назву – «Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)» (УСВА). Більш чітко було визначено  мету  діяльності: політичний, правовий, соціальний захист ветеранів війни на території інших держав, сімей загиблих, увічнення пам’яті про полеглих побратимів, передача молоді героїко-патріотичних і духовних цінностей. Ці позиції залишаються фундаментальними в діяльності УСВА і донині.
Зараз УСВА нараховує біля 140 тисяч фіксованих членів організації, які об’єднані в 25 обласних, 718 міських і районних, 1096 первинних осередках.
Завдячуючи УСВА у громадській свідомості вже сформовано образ командно-діючого, продуктивного за віком ветерана війни, з яким пов’язуються такі дефіцитні в нинішній час поняття як честь, гідність і військово-патріотична героїка.
УСВА стала еталоном єдності і структурованості, конструктивної співпраці з органами законодавчої і виконавчої влади у виконанні статутних завдань спілки для громадських організацій України і  зарубіжних країн. Наявність єдиної, потужної громадської організації ветеранів війни у Державі, її авторитет, а також авторитет її лідера дозволили вирішувати складні проблеми соціального захисту інвалідів війни, родин загиблих воїнів, учасників бойових дій.
УСВА брала активну участь в 1992 -1993 роках підготовці і лобіюванні прийняття  головного Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», який вважався найкращим ветеранським законом на пострадянському просторі. В подальшої роботі по вдосконаленню законодавчої і нормативної бази плідно працювали і працюють члени УСВА.
За ініціативою і вимогою УСВА ще у 1992 році було створено центральній орган виконавчої влади у справах ветеранів війни, в якому головні посади займали самі інваліди війни і учасники бойових дій в Афганістані. На першому етапі це був невеликий  Комітет при Президентові України.
З зростанням досвіду співробітників Комітету, його авторитету у суспільстві і ролі в вирішенні соціальних проблем ветеранів війни, він поступово перетворився шляхом реорганізацій у повнокровний Державний комітет України у справах ветеранів, який мав представників у всіх областях України. Головні посади в ньому, традиційно, на підставі конкурсів заміщували ветерани війни в Афганістані. Крім того, для зміцнення єдності ветеранського руху і збереження традицій і досвіду попередніх поколінь в Державному комітеті була створена інспекція, на посади інспекторів-радників у якої булі запрошені керівники авторитетних всеукраїнських ветеранських організацій. Всі ці роки становлення і вдосконалення важливу державну ветеранську установу очолювала одна особа – голова УСВА Сергій Червонописький.
Створення такого органу влади стало прикладом для інших країн, які й досі не змогли вирішити цього питання. Нажаль, у 2005 році Державний комітет України у справах ветеранів було ліквідовано з відповідними руйнівними наслідками. У подальшому потребувалося навіть десятиліття для поновлення цілеспрямованої діяльності центрального органу виконавчої владі у справах ветеранів в умовах нових викликів.
Політичним визнанням організованого «афганського» руху в Україні, уособленого УСВА, його активної і виваженої суспільно-політичної позиції, вагомого внеску у розбудову громадянського українського суспільства став Указ Президента України від 11 лютого 2004 року, за яким 15 лютого – день виведення радянських військ з Афганістану – визнано Днем вшанування учасників бойових дій на території інших держав.
Важливо й те, що за роки незалежної України більше 1000 воїнів-інтернаціоналістів відзначено державними нагородами.
В  період відсутності системи державних нагород України для відзначення громадянської мужності, плідної діяльності ветеранів та за сприяння діяльності організації у вирішенні статутних завдань УСВА заснувала систему нагород громадської організації, яка стала прикладом для розробки заохочувальних відзнак, медалей і орденів в Україні, назви яких були повторені зокрема і у державних нагородах. Тисячі громадян України і інших країн пишаються нагородами УСВА  «За заслуги», «За громадянську мужність», «За звитягу» та іншими.
УСВА виконує свою клятву, яку давали ветерани над могилами  загиблих друзів, продовжує роботу з увічнення пам'яті загиблих воїнів. УСВА завжди відстоювала права і гідність сімей загиблих військовослужбовців, інвалідів війни, учасників бойових дій в акціях протесту, в законотворчої роботі з владою. Всі діти загиблих воїнів отримали освіту і перші робочі місця за сприяння і допомоги УСВА.
Всі обласні та більшість районних центрів України вже мають гідні меморіали, побудовані на народні кошті, як данину поваги воїнам, загиблим при виконанні службового обов'язку, захисту інтересів держави за його межами. Їх загальна кількість перевищила 500. Ці меморіали стали центром збору і зміцнення єдності ветеранів у кожному населеному пункті. Імена героїв Афганської війни присвоюються організаціям УСВА.  
Окремим напрямком гуманітарної діяльності УСВА було розшук співвітчизників, які пропали без вісті в Афганістані і повернення на Батьківщину колишніх військовополонених. Зараз продовжується робота по створенню єдиної бази даних ДНК родичів без вісті пропалих і продовженню їх розшуку. Ця робота в Україні з виконання норм Міжнародного гуманітарного права вважалася прикладом для інших організацій і країн. Це були і важки переговори з моджахедами і, навіть, талібами, офіційними особами Афганістану, Ірану, Пакистану, США і інших країн, організація зустрічей родичів з військовополоненими, відвідування місць їх утримання, зокрема табору Бадабер, визволення військовополонених і повернення їх до дому в Україну, розшук, ідентифікацію і поховання останків загиблих воїнів, соціальний захист сімей всіх воїнів.
Нажаль, цей досвід залишився без потреби в наш час. Що, до речі, призвело до казусів в, так званих, операціях по поверненню військовополоненого, мешканця Волині, у поточному році.    
Щорічно УСВА проводить більше 200 змагань з 40 видів спорту, які присвячуються пам'яті більше 50 воїнів-інтернаціоналістів, чиє життя і діяльність пов'язана з Україною, в тому числі В. Карпухіна, В. Піддубного, П. Рубана, С. Козлова та багатьох інших
Ветерани війни в Україні опинились у складних життєвих обставинах у зв’язку із негативним впливом на їх фізичне та психологічне здоров'я бойових дій та необхідністю самостійно оплачувати своє лікування. На сьогоднішній день існує гостра необхідність запровадження ефективних механізмів фінансування лікування зазначених категорій осіб.    
Статистика показує, що кількість учасників бойових дій, які померли в Україні у працездатному віці після війні в Афганістані, вже в десятки разів перевищує кількість військовослужбовців, загиблих у бойових діях. Щорічно зростає кількість осіб з інвалідністю в наслідок війни, а також хронічних захворювань, пов’язаних з участю у бойових діях.
Глибоких наукових досліджень щодо зв’язку поранень, захворювань, зокрема синдрому бойової психологічної травми, посттравматичного синдрому (т. з. «в’єтнамський синдром», «афганський синдром», «донбаський синдром» тощо) із хронічними захворюваннями і передчасними летальними випадками не проводиться.
Чинні в Україні клінічні протоколи не завжди відповідають кращим світовим практикам та часто є недостатньо ефективними для лікування бойових поранень, а також інших захворювань, пов’язаних з участю у бойових діях. Лікування бойових поранень та інших захворювань потребує застосування сучасних методів лікування визначених у міжнародних клінічних постановах та досягнень доказової медицини.
Тому поряд з пріоритетом щодо захисту прав сімей загиблих воїнів постало питання про законодавче закріплення прав сімей померлих ветеранів. УСВА розробив пропозиції для відповідних законів і тісно взаємодіє з народними депутатами України для досягнення поставлених цілей.
Така картина також є підтвердженням необхідності подальшого виконання програм підвищення якості життя ветеранів, поліпшення їх медичного обслуговування. У цьому напрямі за допомогою УСВА продовжує успішно функціонувати добре відомий в країнах СНД спеціалізований Український госпіталь для воїнів-інтернаціоналістів «Лісова поляна». Додатково за вимогами УСВА прийнято рішення уряду про лікування ветеранів Афганської війни в госпіталях для інвалідів та ветеранів Великої Вітчизняної війни.
Але продовжуються замахи на Український госпіталь для воїнів-інтернаціоналістів «Лісова поляна». Під різними «соусами» не зупиняються спроби переорієнтувати, перепрофілювати, а, фактично, позбавити ветеранів Афганської війни, профільного медичного закладу.
Нажаль, за часи незалежності України органи виконавчої влади ніколи не забезпечували у повному обсязі соціальних гарантій, встановлених законодавством України для ветеранів війни.
Тому великі очікування і надії ветерани покладали на нові рішення і реформи у соціальній сфері в нашій країні.
Але ці очікування опинилися марними. Навпаки, хід реформ, їх підготовка і проведення повністю віддзеркалили їх відверту спрямованість проти ветеранів. Таємна підготовка законодавчих і нормативно-правових актів, ігнорування думок ветеранів, імітація консультацій з суспільством, а не широке обговорення змісту реформ – таким був обраний шлях підготовки «сюрпризів» для ветеранів.
Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів) неодноразово зверталась до керівників органів законодавчої і виконавчої влади з вимогами поновити у повному обсязі пільги, які булі встановлені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» для сімей загиблих воїнів і Героїв Радянського Союзу.
Вже на прикладах перших кроків реформування виконавці  показали недостатній рівень компетенції і неглибоке знання реальної ситуації в Україні.
Внаслідок порушення послідовності прийняття рішень, поспішаючи довести «зовнішнім керуючим» про проведення «пенсійної реформи», її автори «забули» про пенсії для осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб. Виправляючи власні помилки, уряд відклав на цілий рік покращення грошового утримання військовослужбовцям і розпочав «маневри» з військовими пенсіями, які і досі викликають обурення і масові акції колишніх військовослужбовців.        
14 березня 2018 року на засіданні уряду прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах» із дорученням Міністерству соціальної політики про доопрацювання зазначеної постанови з урахуванням пропозицій.
Таке рішення приводить до звуження прав ветеранів війни на пільговий проїзд, встановлених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Іншим прикладом тиску уряду на ветеранів є прийняття з ініціативи Міністерства соціальної політики Постанови КМУ від 14 лютого 2018 р. № 156 «Деякі питання надання фінансової підтримки громадським об’єднанням ветеранів».   
Проект вказаної постанови викликав обурення і не був підтриманим найбільш масовими і структурованими всеукраїнськими ветеранськими організаціями, створеними ще у часи народження незалежної України, для яких у новому Законі України «Про громадські об’єднання» дозволено особливий порядок реєстрації та статутної діяльності. Ці громадські ветеранські об’єднання за правами на державну підтримку поставлені в один ряд з новими організаціями, які зараз десятками і сотнями реєструються по спрощеній системі без вимог фіксованого членства, кількості членів організацій тощо. Ініціатори – керівники таких організацій, маючи окремих представників в територіальних одиницях, лише імітують діяльність для однієї мети – отримання фінансової підтримки с боку держави.      
Тому УСВА організувала у 2018 році масові попереджувальні акції протесту перед будівлями Мінсоцполітики, Мінохорони здоров’я, Кабінетом Міністрів і Верховною Радою України з вимогами:
1. Неухильного виконання вимог Статей 22 та 49 Конституції України при проведенні реформ у соціальній і медичній сферах.
2. Здійснити заходи для прискорення розгляду проекту та прийняття Закону України «Про Єдину державну систему моніторингу, виробництва, постачання, транспортування, споживання та оплати за паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги» (реєстр. № 4844).
3. Вийти з законодавчою ініціативою щодо поновлення у повному обсязі пільг для родин загиблих воїнів і Героїв Радянського Союзу, відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».   
4. Запровадження державних гарантій та механізму фінансування надання необхідних медичних послуг та лікарських засобів особам, які брали участь у бойових діях, особам з інвалідністю в наслідок війни та родинам загиблих воїнів за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування на суму не менш 1 млн грн. на одну особу. При цьому повинно бути  передбачено:
– повну оплату за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування медичних послуг і лікарських засобів передбачених деталізованим описом, для осіб з інвалідністю внаслідок війни, які зазначені  у статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
– повну оплату за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування медичних послуг і лікарських засобів, передбачених деталізованим описом,  необхідних для лікування поранень, контузій каліцтв або захворювань для учасників бойових дій, які зазначені у статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», отриманих при виконанні обов’язків військової служби, у бойових діях, забезпеченні їх проведення, перебуваючи безпосередньо в районах бойових дій у період їх проведення.
– повну оплату за рахунок коштів державного солідарного медичного страхування медичних послуг і лікарських засобів передбачених деталізованим описом, для батьків, вдів та дітей осіб, які загинули у бойових діях, при виконанні обов’язків військової служби;  
– запровадження механізму визнання міжнародних клінічних настанов, з метою застосування в Україні кращих світових практик надання медичної допомоги та досягнень доказової медицини.  
Це дозволяє виконати вимоги Конституції України,  Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та не суперечить Закону України «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», який встановлює законодавчі засади організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів загальнообов'язкового державного солідарного медичного страхування, врегульовує поняття гарантованого державного гарантованого пакету, деталізованого опису, тарифу, статус та повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері організації фінансування надання медичних послуг та лікарських засобів тощо.  
Реалізація цих пропозицій дозволить створити належні умови для забезпечення учасників бойових дій і осіб з інвалідністю внаслідок війни необхідними медичними послугами та лікарськими засобами, сприятиме збереженню та зміцненню їх здоров’я та збільшенню тривалості життя, а також дозволить створити правові та фінансово-економічні механізми реалізації їх прав  на охорону здоров'я, підвищити загальний рівень надання медичної допомоги в Україні в результаті застосування лікарями кращих міжнародних медичних настанов.
5. Провести наукові дослідження безпосереднього і віддаленого впливу на стан здоров’я ветеранів війни їх участі у бойових діях, та на підставі досліджень визначити особливі протоколи лікування ветеранів у спеціалізованих закладах відновлення здоров’я.
6. Не допустити перепрофілювання, зміни форм власності і розширення контингенту пацієнтів на існуючій матеріальній базі госпіталю «Лісова поляна» та інших госпіталів ветеранів і інвалідів.
Передбачити за рахунок коштів Державного бюджету України на 2019–2020 рік та інших джерел фінансування на реалізацію медичної реформи в Україні суттєве оновлення медичного обладнання госпіталів ветеранів війни, також значні капіталовкладення в основні фонди госпіталю «Лісова поляна» з метою  розширення його ємкості і функцій як майбутнього національного центру відновлення здоров’я ветеранів війни.
Включити до  складу конкурсної кадрової комісії при відборі кандидатів на керівні посади госпіталю «Лісова поляна» представників Української Спілки ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).
7. Термінового прийняття нових рішень щодо пенсійного забезпечення громадян України для встановлення достойних пенсій ветеранам війни та військової служби, їх перерахунок всім пенсіонерам України згідно трудових, військових та службових внесків і заслуг, перш за все пенсій особам з інвалідністю в наслідок війни з числа військовослужбовців рядового і сержантського складу.
8. Скасувати постанову КМУ від 14.03.2018 року «Про Деякі
питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах» як таку, що звужує права ветеранів війни на пільговий проїзд, які встановлені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».  
9. Скасувати Постанову КМУ, від 14 лютого 2018 р. №156 «Деякі питання надання фінансової підтримки громадським об’єднанням ветеранів» як таку, що спрямована на руйнацію ветеранського руху в Україні.  
10. Забезпечити відкритість підготовки законодавчих і нормативно-правових актів та їх реальне попереднє обговорення з всеукраїнськими організаціями ветеранів війни.
11. Підготувати та підписати Меморандум про взаємодію у захисті соціальних прав ветеранів війни між Кабінетом Міністрів України і Українською Спілкою ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів).
12. Рішенням Кабінету Міністрів України створити Оргкомітет з підготовки та відзначення 30-річчя завершення Афганської війни (виведення військ з Афганістану) та передбачити додаткові заходи  соціального захисту учасників бойових дій на території зарубіжних держав.
Інша картина складається у відносинах з Міністерством охорони здоров’я. Керівник відомства ігнорує звернення ветеранів. Жодних кроків назустріч ветеранам не зроблено, в. о. міністра Уляна Супрун ухиляється від робочих зустрічей  з представниками ветеранів.
Унасідок тиску ветеранів налагоджено конструктивний діалог з керівництвом Міністерства соціальної політики, першим заступником міністра Крентовською О. і міністром Ревою А. Розпочалася робота з опрацювання важливих актів, спрямованих на задоволення вимог ветеранів, триває пошук компромісів. Але до фінішу в цієї роботі ще далеко.
Тому УСВА організувала пікет біля Посольства США в Україні і передало представнику Посольства лист такого змісту:
Надзвичайному і Повноваженому Послу США в Україні Марі Йованович
Вельмишановна пані Марі Йованович!
Нам добре відомо ставлення влади і суспільства у США до ветеранів війни. У багатьох випадках це є взірцем для іншіх країн, зокрема України. Тому ми сподіваємось, що наше звернення буде розглянуте Вами і не залишиться поза увагою.
Українська Спілка ветеранів Афганістану об’єднуе у своїх лавах більш 200 тисяч учасників бойових дій в зарубіжних державах та сучасних бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, сімей загиблих воїнів. У всіх територіальних одиницях України, областях, містах, районах активно діють організації ветеранів війни членів спілки.
Ми уважно слідкуємо за продовженням нашої місії 1979 – 1989 р.р. по боротьбі з терроризмом в Афганістані, яку з 2001 року взяли на себе країни НАТО на чолі зі США, і багато років спромагаємось встановити і підтримувати звязки з ветеранами зарубіжних воєн США нового покоління.
На жаль, сучасне становище в Україні не дозволяє повністю реалізувати всі можливості демократичного суспільства.
У боротьбі за свою незалежність від Російської держави, яку підтримують США, Україна у останні роки підійшла обезкровленою, несроможною захистити себе без  союзу з західним світом, без іноземної допомоги.
Внаслідок зовнішніх і внутрішніх політичних, суспільних, економичних і воєнних факторів продовжуються процеси руйнування промисловості, які вже стали безповоротними, населення біднійшає і у більшості, виключно із економичних факторів, емігрує з України. На жаль, як і інші державні складові структури колишнього Союзу РСР, Україна інтенсивно деіндустріалізується, перетворюється на сировинну і аграрну околицю Євросоюзу.
В Україні не є таємним, що останні надії на встановлення миру і прогресивні економичні перетворення покладаються на пряму військову і економичну допомогу від свого стратегичного партнеру – США, на вплив США на вирішення міжнародних питань.
Українська Спілка ветеранів Афганістану вважає за необхідне запропонувати нашим стратегичним партнерам визначитися у питаннях більш активної підтримки прагнень України на шляху незалежності і створення міцної демократичної держави. Нерешучі напівміри сторін лише призводять до жахливих штучних випробувань цілого народу, моральних і фізичних тортур населення України, які такий тривалий час вже неможливо витримувати.
Ветерани війни в Україні розуміють, що не всі заходи і форми допомоги досягають своїх цілей.
На наш розсуд кадрове рішення щодо призначення виконучею обов’язки міністра охорони здоров’я Уляни Супрун, яка, за твердженням ЗМІ, має громадянство США, лише дискредитує сучасні відносини США та України. Своїм поверхневим ставленням до українського суспільства, перш за все, до проблем ветеранів війни, ігноруванням неодноразових зверненнь ветеранів війни про особисту зустріч, вона викликала не тільки негативне ставлення до  себе, а й до виконавчої влади в цілому.
З метою реальної допомоги, замість регулярних кредитів у військової і економічної сфері, які Україна вже реально неспроможна виплачувати, необхідно розробити міжнародні программи відновлення економіки і обороноздатності України, справжнього реформування соціальної і медичної галузі.
В Україні все частіше посилаються на приклад зруйнованої внаслідок Другої світової війни Германії, яка перетворилася у могутню державу, завдячуючи програмам міжнародної допомоги, зокрема Плану Генерала США Джорджа Кэтлетта Маршалла.
Першими, приоритетними кроками таких программ в Україні, які диктуються військовими подіями, може бути благодійна технологична допомога у соціальній і медичній сфері, зокрема:
– матеріальна, кадрова, методична допомога у створенні Міністерства у справах ветеранів України,
– розширення і переобладнання сучасними медичними і діагностичними  засобами відомчих і місцевих госпіталів для військовослужбовців і ветеранів війни,
– втілення державного солідарного медичного страхування ветеранів війни, гарантованого авторитетом міжнародних страхових компаній,
– усунення з політичної арени України особистостей, призначених на посади у органах влади України за рекомендаціями США, які компроментують партнерські відносини України і США в економичної, соціальної і медичної сфері,
– широкий міжнародний контроль за виборчими  процесами в Україні, запобігання втручанню іноземних сил и захист результатів голосування.
З повагою и надією на поразуміння і
підтримку ветеранів зарубіжних воєн США

Сергій Червонописький,
голова УСВА.

Ми чекаємо реакції на звернення ветеранів, але не зупиняємось у своєї діяльності.
В інформаційному просторі УСВА представлена газетою «Третій Тост», яка виходить регулярно з 1991 року, на шпальтах якої  друкуються офіційні матеріали з питань соціального захисту сімей загиблих військовослужбовців, інвалідів війни, учасників бойових дій, законодавчі і нормативно-правові акти, юридичні консультації, матеріали про життя і роботу організацій УСВА (територіальних, місцевих, районних), спогади, прозаїчні і  поетичні твори ветеранів. Щороку збільшується передплата на газету. Але для того, щоб вона вийшла на самоокупність, потребується значних зусиль правління, прес-центрів територіальних організацій у питаннях організації передплати на газету «ТТ», а також щодо надання інформаційних і життєвих матеріалів.
В системі Інтернет з 2005 року активно діє сайт, на якому оперативно розміщуються  головні новини з життя ветеранів в державі, соціального захисту і прав ветеранів війни, сімей загиблих і померлих учасників бойових дій. Сайт користується значною увагою, його вже відвідали більше 20 мільйонів чоловік.
УСВА підтримує розвиток творчості в ветеранському середовищі. Щорічно в Україні видавалося 10-15 книг з тематики Афганської війни, які отримали міжнародне поширення и популярність. Добре відомі прізвища авторів книг В. Слапчука, А. Костирі, А. Гончара, К. Оборина, В. Шинкаря, І. Моісєєнка, В. Аблазова, Г.Доценка, М. Грабовського, О. Кривопалова, А. Скрипніка та іншіх. Багато наукових монографій, історичних досліджень, художніх прозаїчних і поетичних творів, хвилюючих мемуарів булі відзначені державними і відомчими нагородами та преміями.
Творчі пісенні колективи УСВА «Долг», «Перевал», «Ташакор» і автори-виконавці, учасники бойових дій в Афганістані В. Купрієнко, Ю. Шкитун, Л. Мухін, В. Коваленко і багато інших відомі не тільки в Україні, але і в інших країнах. Вони успішно працюють і з року в рік підвищують професійність і творчу майстерність.
Постійну увагу УСВА приділяє відносинам з релігійними організаціями та конфесіями України. Співпрацює з керівництвом УПЦ релігійна громада Свято-Воскресенського храму пам’яті загиблих і ветеранів Афганістану в Києві.
УСВА є членом Всесвітньої Федерації ветеранів (ВФВ), Міжнародного Союзу громадських об'єднань «Громадський Комітет ветеранів воєн» і Міжнародного Союзу «Бойове братство». Крім того, УСВА співпрацює на двосторонній основі з багатьма зарубіжними ветеранськими організаціями та іншими гуманітарними організаціями, в першу чергу – з організаціями Червоного Хреста і Червоного Півмісяця. Враховуючи досвід і успіхи в роботі ветеранських організацій України, керівником робочої групи по Східній Європі був обраний голова УСВА С. Червонописький.  
Спільно з Національним товариством Червоного Хреста України, Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України проводилась робота по створенню єдиної бази даних ДНК родичів військовослужбовців, які вважаються зниклими безвісти, з розшуку родичів та забору крові.
На превелику жаль, в силу внутрішніх процесів і активного втручання зарубіжних держав вже більше року на сході країни йде неоголошена війна. Українська Спілка ветеранів Афганістану завжди твердо стояла і буде стояти на державницьких позиціях, на позиціях захисту суверенітету, незалежності та територіальної цілісності України.
Воїни-інтернаціоналісти, незважаючи на вік і поранення зі зброєю в руках захищають свою Батьківщину. Вони підтримують постійні контакти з членами УСВА на тимчасово неконтрольованих територіях, займаються обміном полоненими, пошуком і вивезенням «двохсотих», гуманітарною допомогою, іншими питаннями. Членами нашої організації робляться зусилля, спрямовані на поліпшення військової освіти та бойової підготовки збройних формувань. Все це робиться з урахуванням досвіду, набутого в Афганістані та накопиченого в роботі ветеранської організації.  Спілка бере участь у низці гуманітарних програм, у тому числі – міжнародного гуманітарного права, сприяє роботі місії ОБСЄ в Україні. Це в першу чергу стосується полегшення долі постраждалих на полі бою, розшуку зниклих безвісти та звільнення військовополонених.  
Але ми всі разом  повинні зробити значно більше. Саме ми, хто пройшов війну, маємо право і повинні голосно заявити: нам необхідно не перемир'я, а мир! Ми повинні звернутися до політичного керівництва всіх країн із закликом розпочати реальну деескалацію конфлікту. Треба використовувати  всі форми суспільного діалогу та тиску на владу.
Підсумки роботи УСВА свідчать про велику корисну гуманітарну діяльність недержавної організації ветеранів війни як в Україні, так і на міжнародній арені.
УСВА за цей період пережила і низку негативних моментів, пов'язаних з посяганням на основне достоїнство ветеранського руху – його єдність. Спроби зруйнувати найпотужнішу, добре структуровану і організовану силу суспільства робилися неодноразово в нашій сучасній історії. Ми знали і бачили, кому це вигідно, і зуміли протистояти таким штучним негативним процесам.  
Всі ці роки становлення, зростання  і набуття авторитету всеукраїнської організації свідчать про те, що тільки в об’єднанні, тільки разом ми – сила! І тільки колективними діями ми можемо досягти масштабної уваги до вирішення наших  проблем,  як з боку держави, так і суспільства. А єдиним критерієм діяльності УСВА може бути тільки рівень покращання ветеранського життя.
Відзначення 30-ї річниці виведення військ з Афганістану повинно бути передусім стимулом для активізації нашої діяльності.
Вітаю своїх бойових побратимів, ваших рідних і близьких з Форумом ветеранів і бажаю міцного здоров’я, наснаги, подальших успіхів в зміцненні ветеранського руху в країни, а головне – миру і злагоди в суспільстві.
З повагою –                                    
Сергій ЧЕРВОНОПИСЬКИЙ,
голова УСВА.
 
< Попередня   Наступна >

 

 
 
© 2005-2018, Українська Спілка ветеранів Афганістану (воїнів-інтернаціоналістів)
www.usva.org.ua
pressusva@ukr.net
При любом использовании материалов сайта гиперссылка на usva.org.ua обязательна.
Редакция usva.org.ua может не разделять точку зрения авторов статей
и ответственности за содержание републицируемых материалов не несет.


Украинская Баннерная Сеть
Защитники родины - Сайт о русских солдатах. Rambler's Top100 Rambler's Top100 Сервис авто регистрации в
каталогах, статьи про раскрутку сайтов, web дизайн, flash,
photoshop, хостинг, рассылки; форум, баннерная сеть, каталог
сайтов, услуги продвижения и рекламы сайтов